Mi az az Árnyék témahét?

2013. május 6-10-ig az AKG végzés előtti évfolyamán "Árnyék" témahetet tartunk. A témahét során a diákok egyenként kísérik a napi mukájukban egy-egy szakma képviselőit 5 napon keresztül. A munkájukban segíthetnek, megfigyelhetik, hogy mit is jelent az adott szakmában dolgozni. A blogon a tanulók napi beszámolói olvashatóak.

Látogatások

"Neked mindig ilyen rekedt a hangod vagy csak meg vagy fázva?" avagy első napom az iskolában

2013.05.06. 23:18 Gáspár Tamara

Ezt a kérdést Zsuzsi tette fel egy kis fiúnak, akivel ma volt az első foglalkozásuk. Zsuzsi egyébként logopédusként dolgozik. A szóban forgó kisfiú nagyon kedves és jólnevelt volt, csak egy kissé szorongó típus, aki könnyen zavarba jön, így hát a fent említett kérdéssel sem tudott mit kezdeni. Először is láthatóan összezavarodott, aztán, mikor magához tért, azt válaszolta: Nem tudom... Belőlem akaratlanul is kitört a nevetés, amitől utólag roppant kínosan éreztem magam, mert annyira megsajnáltam szegény srácot. Bár bevallom őszintén, bennem is megfogalmazódott a kérdés, csak én nem mertem feltenni. 

Egyébként ma reggel kilencre mentem Zsuzsihoz. Itt megbeszéltük, hogy nagyjából mi is fog történni az elkövetkezendő napokban, és ő összekészítette a foglalkozásaihoz szükséges segédanyagokat. (fénymásolatok, játékok) Ezután 11-re mentünk ki az iskolába. A mai nap elég rövid volt, összesen négy gyerekkel találkoztunk. Ez volt az első alkalom, hogy Zsuzsi hétfőn is ment az iskolába. A gyerekek 4 és 8 év közöttiek voltak (itt óvoda is működik, nemcsak iskola) Kettő most jött először, velük teszteket készített, amik segítségével felméri, hogy pontosan mi is a probléma. Az egyik egy 5 éves lány volt, akinek mássalhangzó tévesztései vannak, a másik pedig egy 8 éves fiú, akinek olvasási nehézségei és hosszútávú szótanulási nehézségei vannak. A maradék két kislány már rutinos látogató volt. Velük bizonyos hangok helyes kiejtését kellett gyakorolni.

Ma mind a négy gyerek magyar anyanyelvű volt, de franciául is beszélnek valamennyire, ezért az órák általában két nyelven zajlottak. Egy foglalkozás fél órás (ez egy gyereket jelent), köztük nincs szünet. A hatékony előrehaladás mellett némi játékosság is jelen van. Maguk a feladatok is mindig kombinálva vannak valami kreatív, a számukra is élvezetes tevékenységgel. A másodiknak említett két kislánnyal pl.: játszanom kellett egy olyan játékot amiben egy ping-pong labdát kell elfújni egyik ábráról a másikra, és amelyikre átfújtad, azt letakarhatod. Az nyer, aki először takarja le az összeset. Ez fejleszti a helyes hangképzéshez szükséges izmokat, a nyelvet. És amilyen könnyűnek hangzik elsőre, pont olyan nehéz. Engem mindkétszer csúfosan elvertek... 

Egyébként mindenki kedves, akivel találkoztunk, de Zsuzsi, azt leszámítva, hogy a tanítóktól, óvónénik/bácsiktól el kell kérni a gyereket, elég magányos, úgyhogy örült is, hogy végre van egy kis társasága. Holnap egyébként háromnegyed nyolcra kell mennem ki Hűvösvölgybe, mindenki drukkoljon, hogy sikerüljön időben odaérnem. 12 gyerek fog egymás után jönni folyamatosan, plusz, ha minden igaz, még egy magatartászavaros kisfiúra is kell vigyáznom.

Szólj hozzá!

Címkék: Pedagógia-Pszichológia

A bejegyzés trackback címe:

https://arnyektemahet.blog.hu/api/trackback/id/tr1005285460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.