Vasárnap délután lekocsiztam Győrbe, hogy megnézzem, hogy miként is épül a jövő. Egyik családi ismerősömnél szállásolok aki az Audi V8-as motorrészleg egyik vezetője.
Ma reggel a gyárhoz érve kaptam egy látogatói kártyát és beléptem a gyárterületre. Nem tudom, hogy mire számítottam, de nem arra ami ott várt. A terület leírhatatlanul nagy. Közel 100 focipálya nagyságú a telep egésze. Mindenfelé különálló hatalmas hangárok melyek külön-külön részért felelősek. Vagy jó 15 perc séta után megérkeztem a G20-as épülethez mely a V8 és ennél nagyobb motorokkal foglalkozik. Nehéz leírni hogy milyen belülről de ezen a hihetetlen nagy területen szinte zsúfolva vannak a több méter magas gépek. Minden modern, fehér és elég tiszta. Eleinte számomra átláthatatlan volt a rendszer, de ez a nap végére már megváltozott.
Az Audi győri telephelyéről azt kell tudni, hogy Audi TT-kkel és A3 Cabriókkal foglalkozik. Pontosabban ezek a kész autók hagyják el a gyárat. De a gyár nem csak kész autókat gyárt hanem alkatrészeket is. Így a V8-as valamint nagyobb motorok gyártását a legnagyobb és legerősebb autókba teszik majd bele később így az itt elkészült motorok továbbhaladnak különböző országokba, telepekbe. Azt is megtudtam, hogy nem csak az Audiba teszik bele ezeket a motorokat hanem más márkákba mint pl: Lamborghini vagy Porsche autókba is exportálnak.
András (családi ismerős kinél lakom) tartott reggel nekem egy kis balesetvédelmi prezentációt valamint pár általánosabb információt elmondott a gyárról. Megismertetett Szabó Tiborral akit követni fogok az elkövetkezendő héten. Az ő munkája sokkal látványosabb mint András vezetőbb beállítottsága. Meglepő volt számomra hogy itt elsősorban a motor alkatrészek összerakása mellett a fő feladat a hibák keresése. Egy motor rengetek teszten kell hogy átmenjen ahhoz hogy utána belekerülhessen az autóba. Tibor fő feladata azonban azokra a motorokra irányul melyekbe már belekerült a motor viszont valamiféle probléma merült fel a későbbiekben. Ezeket a panaszokat vizsgálja ki és keresi a hiba okát valamint megoldását.
Szerintem, mint első napi beszámolóm ezzel most befejezném. Holnap nagyobb belelátással a motor pontos felépítésébe valamint Tibi feladataival kapcsolatos tudásokkal jelentkezem.