Mi az az Árnyék témahét?

2013. május 6-10-ig az AKG végzés előtti évfolyamán "Árnyék" témahetet tartunk. A témahét során a diákok egyenként kísérik a napi mukájukban egy-egy szakma képviselőit 5 napon keresztül. A munkájukban segíthetnek, megfigyelhetik, hogy mit is jelent az adott szakmában dolgozni. A blogon a tanulók napi beszámolói olvashatóak.

Látogatások

39-esek étterme

2013.05.08. 21:02 Bianka Dömölki

Ma reggel 10-re sikerült a Lili apukájához, Karakas Attilához a 39-esek éttermébe mennem, ami a Corvinus mellett van. Ez egy önkiszolgáló étterem, főleg diákokra és irodai alkalmazottakra irányulva, de persze sok más vendég is megfordul itt. Délután 4-ig van a nyitvatartás, főként ebédleni járnak ide, ezért is a nap főpontja a 12-2-ig tartó óriás tömeg, mivel mindenki ilyenkor jön enni. Nagyon örültem ennek a lehetőségnek, hogy végre betekintést nyerhetek, hogy mi is történik egy ilyen helyen és legfőképpen az érdekelt, hogy hogyan is épül fel az egész rendszere. 

Attila sokat mesélt nekem arról, hogy mik kellenek ahhoz, hogy valaki egy éttermet nyisson, engedélyek, stb. Körbevezetett a konyhában is és elmagyarázta, hogy melyik helység milyen célt szolgál. Elmagyarázta a menü összeállításának feltételeit például a napi A,B,C menü és az a la carte választékát, az ételekhez szabott árakkal együtt. A fizetések eloszlását, kinek mekkora szerepe van és mennyivel vállal többet. Nagyon jól beleláttam az étterem háttér információiba. 11-kor pedig Lili nővérével beszélgettem, Karakas Fannival, ő magyarázta el az étterem minden dolgozójához tartozó munkakört, napi, heti és havi beosztásban. Később szó esett a könyvelésről, bevételekről, pénztár használatáról.

Kellemes beszélgetés volt mindkettőjükkel, mert tényleg úgy magyarázták el nekem, hogy izgalmas volt és érthető. A hely egyébként nagyon kellemes, tágas és világos. A menü mindennap változik, én ma baconbe tekert harcsát medvehagymás mártással és rántott gombával ettem, nagyon ízlett.

Örültem, hogy eljöhettem ide, rengeteg jó tanácsot kaptam és segítséget.

Szólj hozzá!

Címkék: Vendéglátás

A bejegyzés trackback címe:

https://arnyektemahet.blog.hu/api/trackback/id/tr775290134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása