Mi az az Árnyék témahét?

2013. május 6-10-ig az AKG végzés előtti évfolyamán "Árnyék" témahetet tartunk. A témahét során a diákok egyenként kísérik a napi mukájukban egy-egy szakma képviselőit 5 napon keresztül. A munkájukban segíthetnek, megfigyelhetik, hogy mit is jelent az adott szakmában dolgozni. A blogon a tanulók napi beszámolói olvashatóak.

Látogatások

Négy nap TT-k közt

2013.05.09. 20:02 Cmon

Én a győri AUDI-ban követtem Bognár Norbertet, aki a TT-k minőségellenőrzéséért felelős szegmens vezetője.

AUDI TT: lásd a képeken

Eddig azért nem blogoltam, mert egy győri panelban laktam a hetvenpár éves Miklós bácsinál, akinek el kellett magyaráznom, hogy mi az az internet (nem értette meg).

Ettől függetlenül minden napra írtam valamit, amit le kellett cenzúráztatnom az ottaniakkal, ne csodálkozzatok, ha kicsit nyers. Aki kíváncsi, keressen, írjon, személyesen mesélve sokkal jobb, életszerűbb, és részletgazdagabb. 

Íme a napjaim:

Hétfő:

A mai nap egy óra várakozással kezdődött, ezalatt megnéztem a motorgyártás bizonyos részlegeit. Utána találkoztam azokkal az emberekkel, akiknek a követéséért idejöttem. Délelőtt egy mérnök körbevezetett azon a részlegen, ahol a már elkészült Audi TT-ket szigorú vizsgálatoknak vetik alá. Utána két másik emberrel is volt szerencsém megismerkedni, az egyik tovább részletezte nekem, hogy hogyan ellenőrzik, tesztelik az elkészült autókat, mielőtt eladnák őket. A másik program a másik úrral egy megbeszélés volt, ahol felsorolták, hogy milyen észrevételeik vannak a kész autókkal kapcsolatban. Ebédszünet előtt még elmentem egy auditra, ami a gyártásból véletlenszerűen kiragadott termékek minőségellenőrzését jelenti. Ekkor egy szakember teljesen átvizsgál egy autót, majd a hibáit bemutatja a szegmens vezetőinek. Ebéd után még két rövid megbeszélésen voltam, az egyik a szerszámok számon tartásáról, a másik a munkások által elkövetett hibák kiküszöböléséről szólt. Ezek után körbevezettek a TT gyártósoron, ahol nem szó szerint értelmezett gyártás, csak összeszerelés zajlik, a motort, a karosszériát, és még sok elemet készen kap a győri üzem. 

Kedd:

Ma délelőtt megnéztem az Audi ebédlője mellett kiállított motorokat. Mindegyik alá oda van írva, hogy melyik autóba rakják jellemzően őket. Azután elmentem egy hosszú sétára, és körbejártam egy egész csarnokot, ahol motorgyártás zajlott. Esztergálás, összeszerelés, stb. Hatalmas egy ilyen épület, simán eltéved benne az ember. Megint ellátogattam a 11 órás hibakövető találkozóra. Utána elküldtek a Straßenfahrt részlegre, ami szintén egy minőségellenőrzést szolgáló szegmens. Itt is rengeteg funkciót ellenőriznek (nyitható tető, lámpa, klíma, biztonsági öv, stb.), de a részleg fő feladata a menet közbeni zajok, zörejek vizsgálata. Ehhez van egy kiépített gyorsuló-rázó-fékezőpályájuk. Bizonyos modelleket kivisznek egy külső körre is, ami pár kilóméter tesztutat jelent az autópályán. Volt szerencsém egy ilyenen részt venni, nagy élmény volt. Ebéd után fél füllel belehallgattam egy termeléssel kapcsolatos megbeszélésbe. Utána elkezdtem egy powerpoint elkészítését.  

Szerda:

Azok a mérnökök, akiket főként követek, kizárólag irodában dolgoznak, és rengeteget járnak tárgyalni az Audi új, részben most épülő gyárrészlegébe. Oda én sajnos nem mehetek velük, de addig el tudom készíteni a bejegyzéseket. Tegnap megkértek hogy segítsek egy powerpoint prezentáció összerakásában. Ezzel elment jópár órám, de élveztem hogy végre tudok valamit segíteni is. Igazából a nap hátralevő részében is azzal az egy diával foglalkoztam, de többször is át kellett dolgozni, újrakezdeni. Végül szerintem szép lett. 

Csütörtök:

Ma reggel is még a prezentáció csinosításával kezdtem, egészen elképesztő, hogy mi munka van egyetlen egy diával amit nulláról kell felépíteni a főnök kívánsága szerint. Tíztől mehettem volna egy tárgyalásra, de azt sajnos lemondták. Ebéd előtt még voltam két megbeszélésen, az egyik a szokásos tizenegy órás, amin minden nap részt vettem, a másik a Straßenfahrt részleg kioktatása, hogy duplázzák a minőségellenőrzést, menjenek minden kocsival kétszer a rázópályán, hogy minden hiba kijöjjön belőle. Ebéd után még elvitettem magam még egy Straßenfahrtra, és innentől irodai munkáim voltak. 

Szeretném megköszönni ezt a négy napot a teljes Qualitätssicherung részlegnek. Hihetetlen élmény volt ennyi prémium kategóriás autót egy helyen látni, főleg, hogy a TT-k a kedvenceim. Mindenki segítőkész, és barátságos volt. Rengeteg érdekeset láttam, tapasztaltam, köszönöm hogy gazdagítottak!

Szólj hozzá!

Címkék: Műszaki

A bejegyzés trackback címe:

https://arnyektemahet.blog.hu/api/trackback/id/tr95291752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása