Mi az az Árnyék témahét?

2013. május 6-10-ig az AKG végzés előtti évfolyamán "Árnyék" témahetet tartunk. A témahét során a diákok egyenként kísérik a napi mukájukban egy-egy szakma képviselőit 5 napon keresztül. A munkájukban segíthetnek, megfigyelhetik, hogy mit is jelent az adott szakmában dolgozni. A blogon a tanulók napi beszámolói olvashatóak.

Látogatások

Nanushka - 1. nap

2013.05.07. 21:10 Kóka Bia

Én az egyetlen valóban nemzetközileg sikeresnek mondható divattervezőnél, Nanushkánál töltöm a hetet. Írtam volna már tegnap is, csak benyaltam valami betegséget a hétvégén, amitől eléggé ki voltam purcanva miután hazaértem.

Tegnap voltam bent, megismerkedtem a cég Fashion Street-en található székhelyén dolgozó 16 emberrel. Az igazgató, Györgyi, röviden elmesélte nekem, milyen feladatai vannak a különböző munkakörökben dolgozóknak, milyen feladatokat végeznek ott, helyben, és mit adnak ki más cégeknek; elmondta, hogyan terjeszkednek nemzetközileg, hol vannak külön-külön boltokkal kapcsolataik és hol közvetítik őket ügynökségek, és mesélt érdekességeket az alkotás folyamatáról.

Miután beszélgettem Györgyivel, bemutattak Krisztának, aki a szabásmintákat készíti el Szandra (az ő művészneve a Nanushka) divatrajzai alapján, minőségellenőrzést végez az elkészült mintadarabokon és szériáz (különböző méretekhez igazítja a szabásmintákat, hogy sehol se legyen aránybeli vagy formai eltérés). Kriszta azonnal le is ültetett, elém rakta egy pulóver alkatrészeinek a szabásmintáját és csináltatott velem 2-3 újat mindegyikből (értsd: körbe kellett rajzolni és kivágni, de ez nem az ovis cucc, amihez szokva voltam, nagyon durván figyelni kell a részletekre), aztán kaptam egy hatalmas rakás csíkokból álló anyagot, amiről kiderült, hogy galléroknak és passzéknak használt anyagcsíkok, ezeket kellett szétbontanom, csomagolnom, cimkéznem. Ezzel összesen így el is ment pár óra, a végére már elég rosszul voltam, úgyhogy 2-3 körül eljöttem.

IMG_4177.jpg

Szandrával tegnap csak nagyon futólag sikerült találkoznom, mivel most zajlanak a 2014 tavasz/nyár kollekció tervezési folyamatai, elég elfoglalt, ebből adódóan (is, meg mert beteg vagyok) nem mentem ma, Szandra ugyanis a mai napot könyvtárban tölti, inspiráció- és anyaggyűjtés céljából. 

Holnap reggel, úgy néz ki, bemegyek, megbeszélések lesznek fél 10től és 11től, amire külön hívtak, hogy kívülállóként és célkorosztály tagjaként esetleg mondjak nekik valamit, amire még nem gondoltak. Ez érdekes lesz, várom nagyon. 

Szólj hozzá!

Címkék: Szépségipar

A bejegyzés trackback címe:

https://arnyektemahet.blog.hu/api/trackback/id/tr875286805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása