Mi az az Árnyék témahét?

2013. május 6-10-ig az AKG végzés előtti évfolyamán "Árnyék" témahetet tartunk. A témahét során a diákok egyenként kísérik a napi mukájukban egy-egy szakma képviselőit 5 napon keresztül. A munkájukban segíthetnek, megfigyelhetik, hogy mit is jelent az adott szakmában dolgozni. A blogon a tanulók napi beszámolói olvashatóak.

Látogatások

Schiller Opel

2013.05.09. 23:22 Magyar Andor

A mostani témahéten Bakos Józsefet követem a Schiller Opelnél, aki a Váci úti szervizműhely vezetője. A Váci úti telep a Schiller Opel legnagyobb központja. A szerviz részlegen főleg az általános karbantartásokat végzik de akadnak motorhibás és egyéb más hibával rendelkező autók is. A törött gépjárműveket nem itt javítják azoknak a szervize a Fóti úton kapott helyet.  
Az első napon 7 órára mentem és találkoztam Bakos Józseffel aki egyáltalán nem tudott az érkezésemről (próbáltam elérni, de előző héten szabadságon volt). Ezért egy kissé kínos helyzetet szült amikor bemutatkoztam és teljes magabiztossággal mondtam neki, hogy én fogom egy hétig követni. A mondat végére már elfogyott az a bizonyos magabiztosság, amikor már láttam az arcán hogy nem igazán van képben. Összességben nagyon segítőkész volt, hamar felvette a szerepét és elkezdte mondani a fontosabb információkat a telepről és körbevezetett. Az első napomat főleg az úgynevezett motor diagnosztikai "osztályon" töltöttem, ahol egy gépet csatlakoztatva a jármű központi elektronikájához kiderítik, hogy egyáltalán mi baja van az autónak. A megnövekedett alkatrészmennyiség miatt már szinte elengedhetetlen ezt a módszert használni mert találgatással napokba telne megtalálni a hiba forrását avagy hogy az egyik szerelőt idézzem: "nem úgy van az, hogy gyere kuki hamm bekaplak". Szóval az első napom nagyjából ezzel telt, ezt figyeltem.

A második és harmadik napomat egy kalap alá veszem mert nagyjából ugyan az volt a forgatókönyv. Most már kaptam Schiller Opeles overált és beálltam egy szerelő mellé aki az általános szervizmunkálatokat végezte: Olaj- olajszűrő csere, Guminyomás ellenőrzés, fékfolyadék csere stb. Ezek azok a dolgok amikkel nem árt ha tisztában van az ember már csak simán akkor is ha rendelkezik gépjárművel. Szóval ezen a két napon a szerelők munkáját követtem bár figyelmem a 5. ugyanolyan csere után már gyakran elkalandozott a "cicisnénis" naptárakra amikkel amúgy tele van a szerviz.

A negyedik napon (ma) egy autó elektronikával foglalkozó szerelő mellé szegődtem. Mára már a munkások is teljesen megszokták, hogy ott vagyok és a sok magyarázat mellett kérdéseket is kaptam. Emellett többször kértek meg, hogy segítsek, aminek amúgy kifejezetten örülök mert így legalább gyakorlatba is át tudom vinni amit eddig láttam arról nem beszélve, hogy folyamatos nézelődéssel azért nem telik túl gyorsan az idő. Az elektronkán belül telefon kihangosítót szereltünk be, illetve légkondit javítottunk. 

Képeket majd holnap teszek fel.

Szólj hozzá!

Címkék: Műszaki

A bejegyzés trackback címe:

https://arnyektemahet.blog.hu/api/trackback/id/tr365292015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása