Mi az az Árnyék témahét?

2013. május 6-10-ig az AKG végzés előtti évfolyamán "Árnyék" témahetet tartunk. A témahét során a diákok egyenként kísérik a napi mukájukban egy-egy szakma képviselőit 5 napon keresztül. A munkájukban segíthetnek, megfigyelhetik, hogy mit is jelent az adott szakmában dolgozni. A blogon a tanulók napi beszámolói olvashatóak.

Látogatások

Nővérke a műtőben

2013.05.12. 00:31 Borbély Máté

A mai reggelem a sebészeti megbeszéléssel kezdődött, megbeszélték a mára esedékes műtéteket, aminek a többsége rutin műtét volt, így ismét megígérték, hogy ma bemegyek egy műtétre, ami elvileg egy gyomorsérv műtét lesz tegnapi nap folyamán pont én vettem fel ezt a beteget így nagyjából képben voltam. A megbeszélés végeztével elmentem a sebészetre ahol nagyjából a tegnapi forgatókönyv játszódott le újra. Reggeli osztás, gyógyszerelés, vérnyomás, láz. Épp az egyik kórteremben jártam, amikor hallottam a nővérhívót,kiderült, hogy az egyik betegnek a hasfalából kezdett el folyni a vér, szóltam a legközelebbi ápolónak ő szólt, hogy azonnal fussak az ügyeletes doktorért. Pár pillanat múlva visszatértem a Főorvos úrral, maga mögött húzva egy kiskocsival, amire gyorsan összeválogatott eszközök, pamacsok, és gézlapok voltak. A kórterembe ezután nem mehettem be, de ha jól sejtem a következő fél óra vérzés elállításával telt...  A nap hátralevő részében még felvettem pár új beteget, segítettem az ebédosztásnál, aztán egyszer csak váratlanul betoppant a főorvos, hogy menjek vele a műtőbe. Az öltözőben találkoztam a többi orvossal és beavattak, hogy egy epe műtétet fogok végignézni a sérv műtét helyett, és kértek, hogy ne nyúljak semmihez, ne piszkáljak senkit, ne legyek rosszul, sőt ha nem muszáj, akkor inkább levegőt se vegyek. Gyorsan én is talpig zöldbe öltöztem, majd bementem a műtőbe, ahol még az előkészületek folytak. Pár perc múlva már mindenki bent volt a műtőben, a műtétet végző orvosok a zöld ruhára még húztak egy kéket, ami leginkább egy overálra hasonlított, majd erre rá jött egy kesztyű, ami majdnem könyékig ért. A Főorvos úron még egy sí maszk is volt, ami a szeme kivételével mindent takart.  A páciens már jó mélyen aludt, úgyhogy kezdődhetett a műtét. A beavatkozás ebben az esetben egy laparoszkópos műtét volt. Ez úgy néz ki, hogy ejtenek egy kisebb bemetszést a hasfalon, a hasüreget teletöltik széndioxiddal, majd ugyanezen a lyukon keresztül bedugnak egy laparoszkópnak nevezett kamerát, amivel láthatóvá válnak a belső szervek. Ezután két másik cső kerül a páciensbe, amiken keresztül fogókhoz hasonlító eszközök kerülnek. Ezekkel a fogókkal a májat egy picit arrébb tolják, hogy teljesen láthatóvá váljon az epehólyag. Ezek után az epehólyagot "körbe vágják" azaz az összes befutó eret és az epevezetéket átvágják, persze előtte mindent elkötnek vagy az egyik fogóba áramot vezetnek, ami így felhevül és kiégeti az eret. (A széndioxid azért jön jól, mert ha sima levegőt vezetnének be, akkor ezen a ponton elég valószínű, hogy valami bent lángra kapna.) A hólyag körülvágása után az egyik lyukon kihúzták, de a kő miatt még így is alig fért ki. Miután a hólyag kikerült, a műtét lassan a végéhez közeledett, a hasfalon lévő vágásokat összevarrták és leragasztották majd a beteget felébresztették, majd visszatolták az ágyához. 2 nap múlva már el is hagyhatja a kórházat mindössze 3 pici sebbel. A műtét után visszamentem az osztályra segítettem még pár kisebb dologban majd hazajöttem.

Szólj hozzá!

Címkék: Orvoslás

A bejegyzés trackback címe:

https://arnyektemahet.blog.hu/api/trackback/id/tr405295631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása