Tegnap főként a közöstérben figyeltem meg a két fiút és a többieket.
A gyerekek (és mi is - rajtam kívül két gyakornok lány van) 8 és fél 9 között érkezünk. Szabad játék a csoport terápia kezdetéig, amikor megbeszélik, ki hogyan érzi magát, mennyire sikerült összebarátkoznia a többiekkel, összegzik az előző napot. Tízórai után megint játék, a gyerekek nagy örömére: székfoglaló, állatos, japán foci. Nagyon érdekes, hogyan viselkednek egymással a gyerekek, mennyire (nem) bírnak magukkal. Így az is kiderül kinek érdemes és kinek nem kell gyógyszert adni.
Ebéd. Majd beszélgetés a két fiúval külön-külön. Egyszer a pszichiáterrel, egyszer a pszichológussal. Előbbinél kiderül, hogy mind két fiú értelmes, reálisan látják helyzetüket. Utóbbi több tesztet is felvesz velük. A D2-t és a Világom nevűt. Előbbi a monotónia tűrést és a figyelmet vizsgálja, a feladat az, hogy csak azokat a jeleket kell áthúzni, ahol d betű két vonalkával található (a lenti képen egy ilyen teszt látható, de ezekből tele van egy a/4-es oldal). Utóbbinál pedig a gyerekeknek saját világukat kell megalkotni némi homok és sok-sok bábu, játék autó és miniatűr épület segítségével, majd elmesélni róla mi hol található.
Nap végén közös játék, aznapi események összegzése és fél három után mindenki távozott.