Mi az az Árnyék témahét?

2013. május 6-10-ig az AKG végzés előtti évfolyamán "Árnyék" témahetet tartunk. A témahét során a diákok egyenként kísérik a napi mukájukban egy-egy szakma képviselőit 5 napon keresztül. A munkájukban segíthetnek, megfigyelhetik, hogy mit is jelent az adott szakmában dolgozni. A blogon a tanulók napi beszámolói olvashatóak.

Látogatások

XD (Xerox & Dell)

2013.05.09. 20:05 Szolga Dániel

 A mai napot a már megszokott 9 órás időpontban kezdtem a Váci úti Budapest Bank épületében, ahol Kardos Zsolt munkájának követését folytattam.

fotó (1).JPG

A nap első „programja” egy tárgyalás volt, mely a Waterloo konferenciateremben került megrendezése. Itt jelen volt a Budapest Bank képviselete és a partner cég, a Xerox két képviselője. A téma a teljes bankhálózat nyomtató, scanner és hasonló berendezések rendszerének fejlesztése, rendszerezése volt.  Ekkor tapasztaltam először gyakorlatban, a közgazdaságtan órán Szűcs Tamás által tanított bölcsességek sokaságának egyikét, az elszámolható implicit költségek közül az amortizációs költség jelentését, használatát. Körülbelül háromnegyed óra alatt sikerült megegyezniük a feleknek, illetve megbeszélni a jövőben teendő intézkedéseket.

A délelőtt további óráiban részt vehettem egy meetingen, ahol notebookok beszerzéséről volt szó. Itt megfigyelhettem, hogy az adott cégektől, hogyan, milyen formában kértek árajánlatokat, s ezeket milyen szempontrendszer alapján értékelték. A hat cég rendkívül sokféle ajánlatokat tett, a két különböző felszereltségű Dell üzleti laptopokra, azok kiegészítőire (pótakkumlátor, dokkoló, táska, egér stb.) és a mindezekkel kapcsolatos garanciális, szállítási és fizetési feltételekre. Mivel ebben a témában bizonyosan jártasabb voltam, mint minden ezelőtti témakörben, így néhány, remélem hasznos hozzászólást is tettem. Nagyon érdekes, hogy pont az utóbbi időben vettük részt közgazdaságtan órán egy szimulációs játékban (ami két diák diplomamunkája volt), mely nagyon hasonló volt ez utóbb leírt megfigyeltekhez.

Mivel Zsoltnak már „csak” tárgyalásai voltak hátra, melyekre én nem tarthattam vele, egy ebédet követően indultam haza, de itt nincsen még vége az irományomnak. A banknak szintén van egy „Á la carte” étterme, mely főként a banki dolgozóknak, de 13 óra után bárki számára ad ízes falatokat. A következő menüt, amiről láthattok egy képet is, nagyjából azonos áron vásárolhattam meg, mint az AKG-ban. Tartalma egy tejszínes uborkaleves, natúr csirkemell sajttal és párolt répás, babos körettel, csokoládés brownie. A mi iskolánkban is felmerülő problémát itt már megoldották, ugyanis volt külön „fitt menü”, ráadásul ezt ettem, hogy vigyázzak a vonalaimra. Nem ecsetelném különösebben, hogy finomabb, ízletesebb, jobban elkészített volt maga az étel, emellett a kiszolgálás és a környezet is kellemesebb volt, ráadásul az adag méretével sem volt probléma. Ár/érték arányból ötös. 

image (1).jpeg

A tegnapi bejegyzésemben írt toalettről, illetve annak környezetbarát lehúzó gombjáról itt egy fotó.

image.jpeg

Szólj hozzá!

Címkék: Gazdaság

A bejegyzés trackback címe:

https://arnyektemahet.blog.hu/api/trackback/id/tr745291543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása